الثلاثاء، 20 سبتمبر 2016

امى حبك فى دمى ضيعلى حزنى ضيعلى همى امى
مين فينا اللى مات مبقاش فضلى غير شويه ذكريات
فاكرك يا امى وقلبى ينادى ياغاليه وحشنى الكلمه تهز وجدانى
مين فينا يامى اللى مات وانا عيش بتنفس ذكريات
وحشتينى يا فرحه عمرى و احلى ايام سنينى حبيبى اصبح زكرى
يصوره فى قلبى محفوره شايل جبل احزنى
بقيت بخاف من بكره عيش و الضحكه ديما مكسوره والكلمه طلعه مخنوقه
و القلب يعزف نغمه انين يغلبنى بشوق و حنينى خلاص بقى سهل اوى الطيب فيكى يتهان مبقاش فيكى يا دنيا امان مبقاش قلبى يصدقنى وعلى جراح يفوقنى والغالى ملهوش ثمن
وشجره الحزن بالجرحى تعلى و تطرحى خلص الكلام وكفايه و تمام قفلت ستاره مسرحى عيش تضحى بالم جراحى تصحى بتقولوا الفراق بيوجع و انا قلبى بيصرخ و مين هيسمع
يا دموعى بحرك غرقنى وصورتك يامى بتحضن عيونى يصرخ قلبى و يزيد جنونى
بعدك ظهرى انحنى بمشى خطوتى فى سنه عيش والقلب مدبوح من كتر الالم و الجروح
من فينا يا امى اللى مات و انا عيش بتنفس زكريات
فى كل لحظه بموت. انا اليتيم فى زمن لئيم. عملت ايه يادنيتى بتحرمينى من فرحتى
يقسى الزمان ما يرحم بعدك بدوق القسى من الناس كتير بعونى كنتى للقلب حارس.
ليه يا دنيا عليكى هنت ويصرخ قلبى فى صمت فتحوا الابواب خلاص
و الكل يدوس على قلبى و يهرس مات جوايه الاحساس خلاص
واصرخ على الحراس ارحمنى من العذب بقيت ميت خلاص
وبقيت عليهم بهون و اول من لمونى احبابى اللى نسونى والاه من نار قلبى بتزيد عذبى وغلبى كده الزمان غلبنى مبقاش ينفع تعيش بضمير. بنهار بنهار اللى بشوفه مرار
بجراحى يتكتب موالى ومين غيرك دارى بحالى بقيت عاشق سكوتى راح صوتى
مبقتش قادر اتكلم من الكلام انا بتالم و ايه بقى بعدك يتقال
و اسال نفس السؤال مين فينا يامى اللى مات وانا عيش بتنفس ذكريات
خواطر على القلب و الخاطر
#افلاطون_فى_زمن_مجنون

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

عيش فى خوف و حيره ولا الزمن خلاك قليل الحيله  يا نهر عالى بيغرق فيك العزيز والغالى  والاسم دنيا يتغير حالك فى ثانيه خواطر على القل...